e-Rifter
Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si ponechal všechny prednosti verze se spalovacím motorem, pro které je zákazníky vyhledáván, zejména pak z hlediska prostornosti a modularity. Navíc ale umožnuje prístup do bezemisních center mest s omezeným vjezdem. Jeho prostorný a technologický interiér, vybavený novým digitálním místem ridice PEUGEOT i -Cockpit®, je pripraven splnit všechna ocekávání budoucích uživatelu.
100% elektrická technologie
Tento dokonalý zástupce strategie „Power of choice“ nabízí:
dojezd 280 km v homologacním cyklu WLTP,
2 délky (standardní a prodloužená) a až 7 míst,
zavazadlový prostor až 1 050 litru a 5 míst,
tažnou kapacitu 750 kg.
Peugeot Rifter je postaven na modulární platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Nabízí 100% elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální tocivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá razení rychlostí, nevydává žádný zápach a samozrejme neprodukuje žádné emise CO2.
Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-Partner (elektrický motor, invertor, proudový menic stejnosmerného a strídavého proudu). Stejne jako u vozu Peugeot e-Partner došlo k úprave reduktoru, aby lépe vyhovoval potrebám vyšší záteže.
Výkony (v režimu POWER) jsou následující:
maximální rychlost 130 km/hod.,
zrychlení z 0 na 100 km/hod. za 11,2 s,
akcelerace z 80 na 120 km/hod. za 8,9 s
Obe verze (standardní i prodloužená) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulu) o kapacite 50 kWh, která zajištuje dojezd až 280 km dle WLTP, v závislosti na verzi a typu rízení. Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožnuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.
jak nabíjet?
K dispozici jsou dva typy palubních nabíjecek, které pokrývají veškeré zpusoby použití a všechna rešení nabíjení. Standardne jde o zarízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za príplatek je k dispozici zarízení pro nabíjení trífázovým proudem 11 kW.
Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožnuje nekolik zpusobu nabíjení: pres standardní nebo zesílenou zásuvku, zarízení Wall Box ci pres rychlodobíjecí stanici. Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a prizpusobené všem situacím: doma, v práci nebo pres verejné nabíjecí stanice.
Přes standardní zásuvku (8 A): plné nabití za 31 hodin,
Přes zesílenou zásuvku (16 A): plné nabití za 15 hodin,
Přes Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny pomocí jednofázové palubní nabíjecky (7,4 kW),
Přes Wall Box 11 kW: plné nabití za 5 hodin pomocí trífázové palubní nabíjecky (11 kW),
Přes rychlodobíjecí stanici: tepelná regulace baterie umožnuje používat nabíjecky 100 kW a dosáhnout 80% nabití behem 30 minut.
výbavy
Nový Peugeot e-Rifter je k dispozici ve 4 verzích výbavy:
- ACTIVE PACK - elektrická parkovací brzda / bocní posuvné dvere / manuální klimatizace / Pack Safety / rádio Bluetooth / sklopitelná lavice 2/3-1/3;
- ALLURE - ACTIVE PACK + zadní parkovací asistent / nárazníky v barve karoserie s chromovanou maskou chladice / sklopitelné prední sedadlo spolujezdce / Pack Safety Plus;
- ALLURE PACK - ? ALLURE + digitální i-Cockpit® / hliníková kola 16" / podélné strešní nosice / dotykový 8" displej s funkcí mirroring / kožený volant / Visio Park 1 / zatmavená okna / otevíratelné okno zadního víka;
- GT - ALLURE + specifická hliníková kola 17" / stylové prvky GT / automatická dvouzónová klimatizace / samostatná zadní sedadla / hands-free prístup do vozu a nastartování motoru.